tisdag, juni 19, 2007

Tokig i stickböcker

Jag har en hemlig passion!
Jag är tokig i stickböcker!!! Man kan aldrig ha för många.
Ett av mina senaste inköp är denna:

Den är mycket läcker och innehåller massor av olika artiklar från 25 års utgivning av Vouge Knitting.
Den innehåller massor av uppläggningar, avmaskningar, monteringstips och massor av annat.


Jag har inte hunnit titta noga igenom hela boken ännu, men en tröja som jag blev väldigt sugen på att göra är denna med diagonala flätor, men det finns inget mönster i boken utan endast en hänvisning till Interweave Knits Fall 1998 och den tidningen är naturligtvis slutsåld sedan länge.
Jag får väl lov att provsticka lite så småningom och prova att sticka flätor på snedden. Det kan väl inte vara helt omöjligt??

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Tack för tipset! jag är lika tokig i böcker och nu ligger vougeboken på min önskelista:)