lördag, juli 14, 2007

Harry Potter

Jag hann inte sticka på MS3 i går, för jag såg nya Harry Potter filmen, Harry Potter och Fenixorden. Det är en mycket bra film, så om man gillar Harry Potter ska man absolut se den!

Antagligen är jag en ordentlig sticknörd, för jag tittade mycket på de stickade och virkade koftor och tröjor som finns i filmen. Min kära dotter tycker inte jag är riktigt klok!

Dolores Umbridge, den nya läraren i försvar mot svartkonst, susar runt i rosa kreationer bland alla andra svartklädda lärare. Hon har några riktigt läckra koftor. En hade ett spetsmönster som vid första anblicken ser mycket vanligt ut, men när jag tittade närmare var det stickat på ett sätt som jag inte sett tidigare. Jag ska försöka sticka en provlapp och återkomma. Här ser ni henne i en angorabolero.

En elev, Luna Lovegood, hade flera läckra koftor och tröjor på sig. Mest gillade jag en blå virkad kofta som hon har ganska i början av filmen. Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon bild på den, men den här tröjan är också fin.

Däremot gillar jag inte Molly Weasleys (Rons mammas) skapelser. Hon ger ju alltid familjen och Harry stickade halsdukar, mössor och tröjor i julklapp.Den här tröjan är väl ganska OK, men i den nya filmen fanns det värre exempel.

Inga kommentarer: