fredag, oktober 12, 2007

Färg, färg, färg......

Just nu är jag riktigt i färgartagen. Varje dag färgar jag några grytor så att torkskåpet blir fullt.
Här ser ni några av de nya färgerna. Det är alpacka, merino och angoramerino som hänger där.



Jag är väldigt sugen på att att påbörja en sjal i angoramerino, för det är såååååå gosigt. Men jag har inte bestämt hur jag vill att den ska se ut. Jag får väl fortsätta fundera och bläddra i böcker. Jag har ju, precis som alla andra, ett antal projekt på G, men suget att påbörja något nytt är ju ibland oemotståndligt stort :)
Annars har jag jobbat en hel del på den japanska virkade sjalen. Den börjar bli ganska stor och har inte så långt kvar tills den är färdig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga färger!!!! kanske jag kan lära mig lite framöver också. Nya färger att inhandla. Låter spännande.