onsdag, november 21, 2007

Gammalt och nytt

Jag har börjat sticka på 3-cornered shawl igen. Det är bra att ta en paus ibland ifrån stora stickningar. Den känns nästan som ny nu igen. Det bästa är att varven inte är så långa nu och varven blir ganska snabbt kortare och kortare. Jag har stickad in massor av pärlor, men det syns inte så bra på bilden. Man kan ana dem.


Jag har varit lite avvaktande med alla mysteriestickningarna. Jag har velat se lite mer av hur de blir innan jag ger mig på dem. Men nu har jag inte kunnat hålla mig längre. Mystic Waters är på börjad. Första delen är avklarad och den är verkligen jätterolig!! Jag stickar med ett 28/2 merinokashmirgarn som kommer in i webshoppen inom kort och jag använder stickor 3.



1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

MysticWters är rolig att sticka, den kommer att blistor känns de som. Din 3-cornered shawl ser fin ut.
Hade gott, Eva.