söndag, december 23, 2007

Julpyntat mot alla odds!

Jag har drabbat av det som "alla" lärare drabbas av när det blir lov - jag blev sjuk! Det var iofs väntat eftersom alla andra i familjen varit dunderförkylda och legat däckade ett tag var, men jag hoppades att jag skulle klarar mig. I tisdags jobbade jag sista dagen och då hade förkylningen börjat bryta ut och jag gick på reservkraft. Sedan har jag varit däckad fram till i går då det började släppa.

Jag hade tänkt sticka klart Minimalist Cardigan till jul, men så blev det inte. Det är inte mycket kvar - endast monteringen, så till nyår är den garanterat klar!
Jeanie var inte att tänka på att sticka. Jag hade garanterat stickat fel när huvudet kändes som om det inte tillhörde mig! Jag har stickat lite på min Hapsjal en natt när jag inte kunde ligga sova utan att hosta oavbrutet. Den kräver inte så stor tankemöda.

Jag hade ju tänkt julpynta och fixa lite gott de lediga dagarna för jul, så det är tur att man kan fixa till det lite snabbt när man måste. Julpyntet fanns på vinden och affären har en massa gott!








God Jul

alla bloggläsare!

4 kommentarer:

Marias garnhändelser sa...

God Jul!

Anonym sa...

God Jul!!!! Krya på dig!!! Jag vet så här är det nästan jämt. Denna julen hoppas ja på att klara mig.

Anonym sa...

God Jul och ett Gott Nytt År!

LenaL sa...

Hoppas du trots förkylning haft en riktigt skön helg. Önskar dej nu ett gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!