lördag, mars 29, 2008

Icarus och tester

Min Icarus fortsätter att vara en följetong....

Enligt lagen om sakers djävlighet räckte naturligtvis inte garnet. När jag hade 20 varv kvar var det endast 15 gr. kvar och efter viktkontroll kunde jag konstatera att varje varv drog ca. 1 gr. = FÖR LITE GARN!!!!!

Det var bara att repa upp spetskanten och en rapport av sjalen, men nu är jag igång med spetskanten igen. Jag kan väl inte påstå att sticklusten är på topp gällande Icarus, men jag tyckte spetskanten var rolig att sticka så den kanske blir gjord av bara farten!

Helst skulle jag vilja sätta igång med Mystic Light, men eftersom jag skulle vilja avsluta något innan jag börjar på något nytt väntar jag lite. Ja, jag vet att man KAN ha flera saker på gång samtidigt, men jag gillar inte riktigt att splittra mig på mer än de jag redan har på gång!

Det finns ju flera roliga tester på nätet, bl.a. hur mycket boknörd man är ( jag var 63%) och vilken hundpersonlighet man är. Det var ett test i min smak.

Jag blev en Mops! (Det är en av min dotters favoritraser!)

"Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knät, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa den vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad."

Skönt att veta att man är lätt att få väluppfostrad! ;)

1 kommentar:

LenaL sa...

Ja, det måste vara en lättnad att veta att man är mottaglig för uppfostran!

Låter irriterande med garnbristen, men ser fram emot att få se bild av det färdiga resultatet! Tycker den är så fin, men har förstått att den inte är så värst kul att sticka. Mystic Light däremot är inte tråkig, inte än i alla fall!

Ha det så jättegott!