lördag, september 20, 2008

Ny färggryta

Jag har haft sådan tur att jag fått en fantastisk färggryta av en snäll kund!! Tusen tack Margret!!
Det är en tysk konserveringsgryta på ca. 30 liter med termostatstyrd värmare i botten. Jag kan alltså färga utan spis och dessutom ställa in vilken temperatur vattnet ska upp till och sedan hålls temperaturen automatiskt.

Dessutom finns det med en gallerkorg som man egentligen ska ställa glasburkarna i vid konserveringen, men den fungerar utmärkt att hänga garn på när man vill delfärga härvor.

Hittar ni en sådan här konserveringsgryta någonstans - ta hand om den!!!

4 kommentarer:

Tina sa...

Gud så smart!! En sån skulle man ha (och en sån kund skulle man också ha :)

Hur många härvor kan du färga åt gången i den?

Eva i Stäket sa...

Jag har inte testat maxgränsen ännu, men igår färgade jag 1 kg utan problem. Det beror ju på hur jämn jag vill att färgningen ska bli och vilket garn jag färgar, men helt klart kan jag färga mer än tidigare i denna gryta!

Anna sa...

Wow, vilken present! Lyx!

Eva i Halmstad sa...

en jättegryta, som jag antar kommer att användas en massa.
Ha de s bra på dej.
Eva.