torsdag, oktober 16, 2008

Fynd på Lidl!!

I går gjorde jag ett fynd på Lidl!! Det var inte billig mat eller så, utan en av de där ibland så konstiga produkterna de har till extrapris i några få dagar.
När jag fick min fantastiska färggryta med termostat undrade vi där hemma på skoj var man skulle kunna få tag på en likadan i Sverige. Lidl var svaret då, men vi trodde inte riktigt på det. Men när jag av en händelse susade in på Lidl i går fanns det en .........
27 liters "konserveringsgryta"där (vet de inte att det är en färgningsgryta??!!) som dessutom var sänkt en hundralapp. Jag behövde inte tänka länge innan den fick följa med mig till kassan!! Så nu har jag två fantastiska färgningsgrytor med termostat.
Här är lite av det strumpgarn jag har färgat idag. Det här och resten kommer att finnas på Syfestivalen.

5 kommentarer:

Tina sa...

Wow! Är det ett tillfälligt erbjudande på Lidl - kanske ska försöka åka förbi i helgen, den där grytan verkar ju hur bra som helst.

Eva i Stäket sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva i Stäket sa...

Jag tror faktiskt att det är ett gammalt erbjudande som fanns kvar i den här butiken. Fast jag har inte sett den i reklambladet på senaste tiden. Grytan var ju nedsatt, så de verkade vilja bli av med den.
Det kan ju hända att det står sådana i fler Lidl-affärer, för hur många i Sverige konserverar med en sådan gryta och glasburkar. I Tyskland är det däremot vanligt.

Anonym sa...

Vilket härligt garn. Finns det någon härva kvar på lördagen så kommer jag att garanterat att köpa några. skulle verkligen behöva sockgarn som inte är så spräckligt.

Eva i Stäket sa...

Jag har en hel del handfärgat strumpgarn som endast är lite melerat. Det blir så fint när man stickar strumpor av det! Det finns säkert några härvor kvar till dig på lördagen!!