fredag, oktober 10, 2008

Krokning och lyxiga fibrer!

Som jag skrev i går krokar jag för fullt. Här är några exempel på strukturer jag fått fram.


Det är faktiskt ganska otroligt vilka förändringar man kan få till med små förändringar i krokningen! Den krokning jag har sett tidigare har oftast varit ganska enahanda, men det finns möjligheter.......

Jag har också fått ett lyxigt paket från World of Wool. Det var efter att ha sett ett inlägg i Stickfrossas blogg som jag hittade dit och det gick ju inte att ta sig därifrån utan att ha klickat hem lite njutning!

Det är från vänster till höger och uppifrån och ned: BFL/tussahsilke, babykamel/tussahsilke, silke "hankies", jakull och mullbärssilke. 100 gr av varje för 350:-! Det är helt OK!! Nu gäller det bara att sätta sig och spinna. Jakullen har jag tänkt karda ihop med mullbärssilket, för jakullen är väldigt kortfibrig så silket kan ju öka hållfastheten betydligt.

3 kommentarer:

Anna sa...

Så vackra fibrer. Visst är det ett härligt ställe med fina grejer? Jag var nöjd med allt, både priser och snabb leverans.
Så vackert du har krokat, det är en teknik som verklgen behöver utvecklas för att locka,äldre bilder ser rätt trista ut ofta, men det är kul!

Sanna T Sköld sa...

Härliga strukturer!!! Hoppas att du kan lära mig mera om denna teknik vid något tillfälle.

Kristina sa...

Vilka fina strukturer! Jag känner igen några men inte andra. Alltid roligt att se sådant!