onsdag, december 10, 2008

Ett berg med garn!!

I går fick jag hem ett mindre berg med garn. Det var 50 kg av ett underbart garn med 40% alpacka, 30% silke och 30% merinoull och ca. 90 m/50 gr. som kom till lagerbutiken. Det är ett kanonpris på det - 40:-/ 50 gr. naturvitt. och 80:-/50 gr. handfärgat. Bilden visar bara ETT kilo inte femtio!
Garnet kommer in ofärgat i webshoppen inom kort och handfärgat så småningom.
Jag har börjat färga av det idag, för jag har tänkt använda det garnet i slutprojektet på kursen i Göteborg. Jag ska gaffelvirka en tröja och den ska var grå med olika röda nyanser. Eftersom den tröjan ska var klar om mindre än en månad gäller det att börja jobba på den så snart garnet är torrt!!

1 kommentar:

ewa-christine sa...

Eva så underbart detta garn verkar vara. Kan du inte ha med dig några hg så jag får känna på detta garn när du kommer till Gbg nästa gång den 9 januari? Om du har lust alltså inte annars.
Ha det gott
Ewa-Christine