måndag, november 16, 2009

Riddarmaskor och lintunika

I söndags var några från Riddarmaskan på besök i lagerbutiken. Det var väldigt trevligt! Vi fikade och stickade under några timmar.

Jag hade på mig min lintunika från Yll och Tyll och då slog det mig att jag inte hade bloggat om att den blivit färdig. Så här kommer den....

..på en något suddig bild. På den skarpare bilden nedan blev det lite oväntade piltavle-effekter på vissa utskjutande delar. :)
Jag lovar - jag har INTE stickat piltavlor på brösten!!
Egentligen skulle tunika ha korta ärmar, men ärmarna på mönstret hade en mycket konstig form och jag bestämde mig för att den var mer användbar utan ärmar. Skön är den och man känner sig synnerligen välklädd.

4 kommentarer:

Sunna sa...

verkligen jättesnygg och så användbar, den får du göra i många färger

Sanna T Sköld sa...

Vilken fin tunika!!! Urläcker!!!

Marie sa...

Snygg tunika! Synd att jag missade besöket hos dig, får komma en annan gång.

Linda sa...

Tack för trevliga timmar hos dig och jättegod kladdkaka!!!
Kicki och Linda