måndag, december 21, 2009

Krokade sjalar

Jag har krokat en hel del på den krok-a-long jag skrev om tidigare. Men nu har jag bestämt mig för att inte göra klart den sjalen. Jag är inte nöjd med hur feather and fan-mönstret och det andra mönstret ser ut på sjalen. Jag tycker att det, rent ut sagt, är väldigt fult med stora partier av ett annan mönster inblandat med f & f. Dessutom ser det klumpigt ut när f & f-mönstret hela tiden ökas på i hela rapporter. Det hade varit snyggare att även börja med det i halva rapporter. Garnet kommer att återgå till sin ursprungliga form = nystan.

I stället har jag experimenterat med att göra en ny sjal med f & f som ökar med halva rapporter och det blir mycket bättre, men där blev början inte riktigt bra för den blir formad åt fel håll och behöver göras om. Men det är nu upprivet och påbörjat igen.
Grundmönstret i den första sjalen har blivit en ny enkel sjal i Kunstgarn. Enkelt och lättgjort!!

2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Jag tycker att sjalarna ser fina ut. Men är man inte nöjd, känns det ganska skönt att riva upp.

Ha en trevlig och god jul.

Snökramar!

Marias garnhändelser sa...

jag håller med om att lösningen med f&f-mönstret inte var den bästa....trodde att det var jag som gjort fel och projektet hamnade längst ner i korgen. Nu funderar jag på om det går att lösa på ett snyggare sätt men mina krokningskunskaper är inte tillräckliga...får öva mer:-).
Ha en skön jul & nyårshelg!