lördag, januari 09, 2010

KLAR!!

Nu är jag klar med alla tre UFO´n jag skrev om här. Kylan håller motivationen uppe, för varma kläder kan man inte ha för många av så är års.
Kamelkoftan blev varm, go och alldeles lagom. 650 gr. garn gick det åt till den. Tyvärr är garnet nästan slutsålt hos mig, men några nystan finns det just nu kvar på REA.
Knapparna köpte jag när jag var på Nordiskt Sticksymposium på Island för några år sedan.

Jakkoftan är fantastiskt lätt, mjuk och varm. Den väger endast 135 gr. utan knappar.
Underbar helt enkelt!!
När jag blötte den för att spänna ut den lite sträckte den ut sig väldigt. Ärmarna blev mycket för långa, så dem har jag tagit av och stickat nya kanter på.

Knapparna är handgjorda och köpta till koftan för 1½ år sedan på Nordiskt Sticksymposium i Trondheim.
KM´s sockor är också klara och används nu flitigt.
Det känns riktigt skönt att ha blivit av med 3 halvfärdiga saker. Nästa på tur är den rätstickade koftan som jag börjat på flera gånger och rivit upp igen. Nu är det inte så väldigt mycket kvar. Snart kanske jag sk börja på något helt nytt, för det är jag väl värd efter att ha gjort klart så många saker?

5 kommentarer:

Sanna T Sköld sa...

Oj, här stickas det och blir klart. Värre här med färdigställande. Några får har det dock blivit.
Underbart fin jakkofta.

Boel sa...

Självklart får du börja på något nytt, när du gjort klart så mycket som blev så snyggt dessutom. Den andra koftan är bara så snygg.

Garnhumlan sa...

Jak och kamel. Så spännande. Fina att titta på dessutom.

Humlan sa...

Kamelkoftan ser nästan ut som en dräktjacka, lite Chanel-känsla (förutom kragen då) och blev jättesnygg i nya färgen. Båda koftorna är snygga och knapparna förhöjer dom verkligen.

Kristina sa...

Det verkar vara helt lagom i tid, i denna kalla vinter, som du blev färdig med härliga plagg, anpassade för ändamålet.