torsdag, februari 18, 2010

Nu börjar Syfestivalen!


I går och i dag har vi varit på Älvsjömässan och skyltat upp för Syfestivalen.


Hallen var väldigt öde även när vi var färdiga, men den kommer att vara fylld med härliga utställare i morgon.


För att hitta till oss går ni rakt ner för den breda röda esplanaden i mitten av hallen och mot stick- och virktorget. Längst ner, lite snett till höger hittar ni oss.

Jag kan garantera att INGEN kommer att behöva stå ute och frysa i morgon. Kassorna är helt separata för de två olika mässor som pågår och dessutom är de placerade långt in i entréhallen.

Jag hoppas vi ses under någon av de närmaste dagarna!

9 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Det hoppas jag med! Vi är tre som ska åka, så vi hoppas på bättre väder än vad de säger i prognosen just nu.

Nina sa...

Du får berätta sedan om det blev en bra mässa. Jag glömde bort att anmäla mig så jag hoppar över den här gången. Ses senare!

Upplagd sa...

Hej Eva, saknade din glad nuna i söndags på Kullerbyttan.
Kommer nog förbi och säger hej på mässan,
Undrar om du har en "officiell" beskrivning på dina härliga sockor?

Agneta sa...

Var så säker att på att jag dyker upp hos dig. Är på kurs i Stockhom över helgen men kommer förbi på lördag. måste ju se hur det blir i Älvsjö

Anonym sa...

Spännande! Förhoppningsvis ses vi på lördag.
Lycka till!
Boel

Inger sa...

Jag kommer att hålla till i Stickas monter,lär vara intill din,hela helgen.

Mari G sa...

Härliga bilder :-). Ja det kan vara bra tom ti en mässhal, har varit med om det i ett sammanhang (trädgård).
På andra bilden så hänger det en fin blå själ rätt högt upp, vilken är det?? Vad har du använt för garn till den??

ha det bra på mässan
Mari

Eva i Stäket sa...

Den blå sjalen är Viktoria som jag ursprungligen stickade med en tunn tråd handfärgad alpacka och en tun tråd silke. De garnerna finns inte längre kvar, utan nu rekommenderar jag mitt handfärgade tunna Merinosilke.

Kristina sa...

Kul med syfestival! Vi skall ha en liten i Göteborg denna helgen också.