söndag, juni 13, 2010

WWKIPD i Vällingby

Igår bestämde jag mig till slut för att åka till Vällingby för att sticka tillsammans med Riddarmaskan på WWKIPD.


Vi var fem stycken som satt inne på Pallas och fikade gott och hade väldigt trevligt. Tack för en trevlig stund!
Jag stickade på en Haruni som jag började med tidigare i veckan. Jag använder mitt garn från "Exklusiva spetsgarns-klubben" dubbelt och stickor 3,5. Sjalen blir underbart mjuk och vacker. Det är Handfärgad Kashmir 28/2 som specialfärgades till deltagarna i klubben och skickades ut i det första paktetet.

Haruni är verkligen urkul att sticka så det kommer snart bilder på en färdig sådan! :)

2 kommentarer:

Mari G sa...

Hejsan

Här regnade det så bedrövligt (även inne!) så jag tog mig inte iväg på nåt :-(.
Haruni är fin, fick ju garn (beställt gul/grönt paket) från dig förra veckan och där var det 2 härvor gul melerat angora ...... Min tanke direkt var Haruni :-):-). Hoppas bara dessa 2 härvor räcker. Vad tror du om detta garn till Haruni, räcker det?? Har ingen betydelse om det blir en "mindre" modell av Haruni. :-)

vi hörs
Mari G i Nora

Eva i Stäket sa...

2 härvor Angora räcker inte till en Haruni. Jag gjorde av med 445 meter dubbelt garn till min och 2 härvor Angora är bara 375 meter.