fredag, juli 02, 2010

Vinkelstickade sockor

Jag har börjat på en ny sockstickning, för en sån är så bra att ha med sig under sommaren eftersom den inte tar så stor plats.
Jag satt tidigare i dag och tittade på Garnstudios nya mönster och såg ett par sockor som inte riktigt såg ut som sockor brukar göra.
Det var väl just det att de är stickade på ett annorlunda sätt som jag fastnade för. Det är ju kul att testa något nytt, men min stickning ser (minst sagt) konstig ut!!


Man skulle börja med att fördela 24 m på 6 (!) stickor. Nu gjorde inte jag det utan stickade med fem stickor som vanligt och sedan har jag satt över dem på en kort rundsticka och stickar Magic Loop med den. Stickmarkörerna är till för att hålla reda på 6 platser att öka på vartannat varv och 1 plats att minska på vart 4:e varv. Avkopplande stickning är det INTE ännu, men det kanske blir?

Inga kommentarer: