torsdag, augusti 26, 2010

Skit också!!

Ibland blir man så sur på att man har begränsat med garn av en viss färg! :(
Jag började för ganska länge sedan kroka bakstycket till en väst och hade lagt undan 300 gr. garn till den. Men krokning drar mer garn än stickning och det är svårt att beräkna hur mycket som går åt.

Bakstycket ser jättefint ut, men när jag vägde det hade det gått åt betydligt mer än hälften av garnet. Det kommer INTE att räcka. Nu måste jag komma på en kreativ lösning som jag dessutom blir nöjd med.

* Repa upp en del och kroka om så bakstycket blir kortare?
* Kroka en djup urringning och rundade framkanter på framstycket?
* Kroka med ytterligare en annan färg på framstycket?
*...........?

Det finns säkert fler kreativa lösningar. Jag tar tacksamt emot förslag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet inte om det är bilden som visar färgen fel, eller om det faktiskt bryter i vitt här och var.

om det faktiskt är så att garnet bryter i vitt/naturfärgat här och var, så skulle det kunna bli fint med vitt som mönsterfärg, och rosa som bottenfärg framtill inkl en djup urringning, och sedan göra korta ärmar. då skulle det kunna bli en väldigt fin sommartröja:)

maria e sa...

Kroka framkanterna på framstycket i en annan färg. Följ sedan upp med den färgen vid avslutningskanterna runt ärmhål, halsringning och nerderkant.