söndag, oktober 17, 2010

Dag 3 i London

Den tredje dagen åkte jag ut till Alexandra Palace igen. Nu skannade jag av de delar av mässan som jag inte hade hunnit titta så noggrannt på dagen före. Det var en del utställare som jag hade hoppat över, men främst var det alla utställningar som jag hade kvar att se.

Det var både olika utbildningar, konstnärsgrupper och enskilda konstnärer som ställde ut. Det fanns mycket fint att se. Här kommer en liten bildkavalkad.....
















När jag botaniserade hos andra försäljare än garnförsäljarna hittade jag en liten användbar sak.

Jag hittade en liten, liten bärbar dagsljuslampa. Den är perfekt när man står och säljer garner och ljusförhållandena inte är så bra. Färger förändras ju så mycket beroende på vilket ljus man ser dem i.

Lite nya böcker fick jag tag på - Mosaic knitting av Barbara Walker (en riktig klassiker och måste-ha-bok) och en bra bok om färgning. 
Två spetsstickningsböcker av Sonja Esbensen. Lite avigt att åka till England och köpa böcker av en dansk författare.
På väg till Heathrow stannade jag till på Harrrods. Bara att bli av med resväskan var en upplevelse. Man var tvungen att gå in i en speciell ingång, så jag fick gå runt halva huset för att komma rätt. Väl inne röntgades resväskan innan jag fick lämna in den!

Att strosa runt bland underbart vackra kläder från Louis Vuitton, Prada, Chanel, Dior m.fl. kända modehus är verkligen en upplevelse. Men min plånbok innehöll inte riktigt så mycket som krävdes för att det skulle bli någon ny klänning. ;)

 Harrods har en härlig djuravdelning.  Det roligaste rummet var där man hade utklädningskläder för hundar!
 Man kanske skulle ha köpt med sig en liten Elviskostym till Rocky?
 Matavdelningen i källaren är väl värd ett besök. Det är så vackra lokaler och allt är väldigt vackert upplagt.
 I källaren finns det också en minnesplats över Prinsessan Diana och Dodi al Fayed. Det är Dodi´s pappa som äger Harrods.
 Även toaletterna på Harrods är vackra.
Resan avslutades med en fantastisk solnedgång. Ett vackert slut på tre mycket bra dagar!

Inga kommentarer: