onsdag, februari 02, 2011

Februari UFO

Nu har jag satt i gång att arbeta med en egen variant av en Hapsjal.
Jag blev tidigare inte nöjd med spetskanten och faktiskt inte heller med bården för den visade sig vara för tajt. Efter att ha legat i dvala i två år är det nu dags att sticka den färdigt. Den stickas av härligt mjuk Handfärgad Angoramerino.

Så här såg den ut nu när jag hittade den.

Nu har jag repat upp hela kanten så bara kvadraten i mitten var kvar och börjat sticka på en ny variant av Feather and Fan mönster i stället. Jagfunderar på om jag kommer att göra någon spetskant på den. Just nu tror jag inte det. För den kanten ska i så fall antagligen stickas på tvären runt hela sjalen och det är något som jag tycker är så himla TRÅKIGT och stickning ska ju vara kul eller hur?

Andra stickares UFO´n kan ni läsa om här.

Inga kommentarer: