torsdag, mars 17, 2011

Världens bästa Inger


För några veckor sedan fick jag ett mail från en norsk vän från de Nordiska sticksymposier jag brukar åka på. Det var Inger i Trondheim som undrade om jag hade boken "Håndplagg til bunad och folkedrakter". Det hade jag inte, men jag hade länge suktat efter den dyra boken.
Den boken var nu på "Mammut-salg", dvs. jätte-bokrea i Norge och hon undrade om hon skulle köpa en åt mig!!!! Jag kunde inte tro att det var sant!!! Gulliga Inger försökte få tag på den åt mig, men eftersom det var fler som var ute efter den i Trondheim lyckades hon inte så då beställde hon den till reapris på internet.
Sedan visade det sig vara väldigt dyrt att skicka den från Norge till Sverige, så då åkte Inger på shoppingtur till Storlien för att handla, men också för att posta min bok till mig i Sverige.
Då visade det sig att man inte kunde posta paketet i Storlien utan hon fick någon att ta den med till Åre och posta den där åt mig. Till slut kom denna underbara bok hem till mig i dag!!!
Det är otroligt att Inger gjorde allt detta för att hon tyckte att jag borde ha boken i bokhyllan. Du är verkligen VÄRLDEN BÄSTA INGER!! Tusen tack!
Vi ses på Färöarna!!

3 kommentarer:

maja sa...

Vilken super vän du har :)

StickLena =KnitLena sa...

Grattis till den fina boken och en toppenbra vän!

Hamrånge slöjdare sa...

Det är inte alla som har såna vänner! Vad roligt att det ordnade sig till slut.