onsdag, juli 20, 2011

Sticksymposium på Färöarna del 2

Intressanta och lärorika kurser och föreläsningar är en stor del av symposiets innehåll. Jag gick nästan samma kurser som Marias garnhändelser och Sannstick gick på så om jag också skulle skriva om dem blir det bara en massa upprepning.

Det var väldigt roligt att sticka färösjal och färömönster med Osva. Mest gick jag de kurserna för att få höra historien bakom och för att de kändes helt rätt att gå när man nu var på Färöarna.

Att spinna på långrock och spolmaskin var en intressant upplevelse. Jag är inte van att sköta ullen med enbart vänster hand.
"Knit one below" med Elise Duvekot är en väldigt rolig teknik. Jag stickade sockor, precis som mina kompisar, men jag stickade även flätor.
Kanske kan skulle kombinera de två kurserna i tekniken och sticka sig ett par sådana här?

Inga kommentarer: