lördag, maj 12, 2012

Stickplanering

Om 1½ vecka åker jag till Danmark som reseledare för Sticka! Sveriges Stickförening. Det blir en MASSA sticktid på den resan, så stickningarna måste planeras noga. De ska vara roliga, lättstickade, pratvänliga, resvänliga, lättviktare,varierade och räcka läääänge.
Mitt första projekt visade jag i förra blogginlägget - Color Affection.
Nu har jag startat två stickningar till.


Det här ska bli en tunn tröja. Den stickas av en tråd tunn mohair (som jag köpte i Riga för snart två år sedan) och en tråd supertunn handfärgad merinokashmir.


Här är en enkel sjal på G. Den stickas i några av de lyxigaste garner jag någonsin köpt. Det är Artyarn som jag köpte på Knitting and Stitching Show i London hösten 2010.

Både dessa projekt stickas i så härliga garner att jag har fullt upp med att försöka få mig själv att INTE sticka på dem just nu! ;D   Undrar om jag kommer att lyckas med det?!

1 kommentar:

EvaL8 sa...

Visst, det kräver lite tanke vad som ska tas med. Själv har jag också förberett lite som ska funka bra att sticka på under resan. Dina projekt ser ut att passa bra som "reskost".