torsdag, maj 31, 2012

Vi kunde inte vänta....

--så efter en del synkande av kalendrar kom vi fram till att vi kunde lösa "valpvakt" redan nu, så vi hämtade lille Gordon i går eftermiddag!!



Han är en helt ljuvlig, charmig, busig och duktig valp med stor aptit. Rocky är hans STORA idol, men Rocky är inte riktigt lika förtjust över uppmärksamheten!
Så just nu är detta mer av en hundblogg än en stickblogg. Det blir kanske lite mer blandat så småningom.

Lite stickning hinner jag också med, men kameran är oftast upptagen med annat! ;D

10 kommentarer:

Upplagd sa...

...oemotståndlig! Och kul med lite blandning i bloggarna...:)

Bibbi sa...

Visst är det en yorkshireterrier? Skulle vara kul att veta varför ni valde just det. Vi är också med valp, men får vänta 3 veckor till.

Bibbi sa...

Jag kanske ska tillägga att det är en tysk mittelspitz, som vi väntar på.

Eva i Stäket sa...

Bibbi: Jo då, det är en yorkie. Jag har gillat yorkisar ända sedan jag var liten och när jag flyttat hemifrån och kunde bestämma själv köpte vi vår första, Tusse. Sedan har vi haft en yorkie till, Ruff, som blev 11 år och dog förra sommaren. För oss är yorkie perfekt. Lätt att ta med, pigg, lättlärd och med mycket attityd eftersom det är en terrier. Jag är inte intesserad av att ställa ut och Gordon kommer inte att få ha lång päls. Han kommer att bli klippt och se ut som en valp hela livet!! ;D

Anna sa...

Jag har drabbats av söt-chock! Gordon är ju helt ljuvlig!

Om en vecka eller två kommer Rocky säkert att tycka att det är kul. När vi fick hem Tage var Tekla så fruktansvärt sur och otrevlig mot den lille att jag bölade och trodde att vi skulle tvingas lämna tillbaka honom. Men det har gått bra, sju år senare är han fortfarande kvar.

Eva i Stäket sa...

Anna: Jag hoppas och tror också att Rocky kommer att resignera och börja uppskatta sällskapet, men just nu är han inte vidare förtjust! Rocky säger i från och Gordon lyssnar riktigt bra just nu! Vi gör vad vi kan för att underlätta för Rocky - han får egen tid med oss och vi ser till att han får vara i fred. Det finns ju en hel del ställen som Gordon inte kommer upp i själv ännu, soffan t.ex. Det är ju lite som att få småsyskon för Rocky och då behöver man få känna att man fortfarande är omtyckt.

Anna sa...

Min man skrattade gott åt ert val av namn: Gordon

Hans förre chef heter Gordon och är en kortväxt och mycket temperamentsfull och totalt orädd skotte. Vi funderar på att maila den tvåbente Gordon en länk till din blogg....

Känner igen Rockys reaktion från Tekla. Jag har lärt mej att det är helt naturligt.

Eva, vi vill se massor av valp-bilder på din blogg, bara så att du vet det ;-) Vi kommer att titta varje dag!

Anna sa...

Min man skrattade gott åt ert val av namn: Gordon

Hans förre chef heter Gordon och är en kortväxt och mycket temperamentsfull och totalt orädd skotte. Vi funderar på att maila den tvåbente Gordon en länk till din blogg....

Känner igen Rockys reaktion från Tekla. Jag har lärt mej att det är helt naturligt.

Eva, vi vill se massor av valp-bilder på din blogg, bara så att du vet det ;-) Vi kommer att titta varje dag!

Eva i Stäket sa...

Anna: Det låter som om vår Gordon har vissa likheter med din mans förra chef. Inspirationen till namnet är Gordon Ramsay och han stämmer ju också in på den beskrivningen ganska bra! ;D

Anonym sa...

vilken liten sötnos:)

jag gillar bloggar som handlar om lite mer än stickning:)