söndag, oktober 13, 2013

Ibland vill man inte göra klart.....




Det har varit lite tyst på bloggen efter del 2 av Color Craving,
Jag var väldigt nöjd med mitt färgval, men jag gillade inte den ensidiga och tråkiga stickningen och absolut inte de stora hålen i mitten av första delen!
Därför avvaktade jag del 3 och 4 för att se hur det skulle bli och efter som både del 3 och 4 i princip var lika enahanda stickning och sjalen dessutom fick en, i mitt tycke, märklig och svårburen form var det inte svårt att ta beslutet att inte göra klart den.
Garnerna kommer i stället att få bli en Rockefeller,av Stephen West, med modifikationer. Jag har sett vackra varianter på Ravelry här, här, här och här.

2 kommentarer:

Stickmamma sa...

Jag gjorde samma sak, lessnade på hålen! Min ör froggad och borttagen. Nu får garnet bli något annat.

Efwa - Medea sa...

Jag startade inte ens en sjal. Jag har följt Stephen West på Instagram ett tag och trodde nog det skulle bli en mystisk design den här gången, därför avstod jag. Gillar däremot Rockefeller så det ska bli kul att se hur din blir.