torsdag, juni 19, 2014

Fantastiska stickor

Många är helt sålda på Signature Needles, men eftersom jag inte är förtjust i metallstickor är det inte alls intressanta för mig. Så när jag fick höra talas om Dyak Craft och deras Darn Pretty Needles var jag väldigt intresserad!! Dessa stickor är gjorda av trä och är den egentliga föregångare till KnitPicks och Knitpros trästickor. Men de är så mycket mer....
Stickorna är handgjorda!! Jag valde att få mina gjorda av fyra träslag - rosenträ, sköldpaddsträ, hasselnöt och kastanj. Det har en helt fantastisk finish!!
Jag valde också att få lite längre och spetsigare spetsar, dvs. special för spetsstickning.
Spetsarna är roterande, vilket gör att kablarna inte kommer att trassla. Desssutom köpte jag till några extra kablar och även en specialbeställd lite längre kabel.
Allt levereras i ett tygfodral med storlekarna uppmärkta.

Man får var beredd på att vänta ganska länge på sina beställda stickor eftersom de tillverkas vartefter beställningarna kommer in. Jag fick vänta i 6½ månad, men när jag beställde varnade man att det kunde ta upp till ett år, så jag kan absolut inte klaga!! Dessutom slapp jag tull och så blir man ju ännu gladare!! :D


1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Ricktig lyx :-)
Ha en go midsommar på dej !