onsdag, januari 06, 2016

Återupplivning

Den här bloggen har fört en tynande tillvaro sedan maj-15, men jag tänkte göra ett ordentligt försök att väcka liv i den igen.

Jag har stickat och krokat en hel del sen jag skrev här senast så jag har ju en del att visa.

Under ledigheten runt jul och nyår har jag blockat en massa sjalar. Jag älskar ju att sticka sjalar, men det är absolut inte min favoritsysselsättning att blocka. Tvärtom! Jag tycker det är vansinnigt tråkigt att blocka!!

Men jag gjorde en massiv insats så nu är de flesta färdiga sjalar släta och fina.


Peipponen är en vacker sjal som jag stickade av härligt mjukt garn från Ihre Gård. Detta garn går inte att få tag på längre. Det kommer från det lilla spinneri som finns på Ihre Gård och detta garn spanns av ägarna till gården. Numera arrenderas spinneriet ut och man spinner garn igen, men det är inte lika härligt som detta garn tycker jag.


Inga kommentarer: