måndag, januari 11, 2016

Lite maskinstickning

Det är inte så ofta jag tar fram några av mina raka stickmaskiner, men i mellandagarna var det dags!

Jag har en liten praktisk stickmaskin som är både standardstickare och grovstickare, Brother KX 395.
Den är enkel att använda, smidig och lätt att ta med sig och fungerar utmärkt till enklare projekt.


Jag passade på att sticka flera tröjor när maskinen ändå var framme. Stickningen går ju snabbt! Det är monteringen som tar mycket längre tid på de plagg jag gjorde denna gång.


Jag stickade två A-tröjor. De kommer från Susanne Sommerstein, HOP design
Livet stickas på tvären och formas genom förkortade varv. Modellen är lätt att anpassa till olika kroppsformer och storlekar. Rolig och enkel stickning!! 

Monteringen tar lite längre tid, för livets sidsömmar sys ihop med maskstygn och även ärmarna sys ihop. Men det är mödan värt!!

Jag har gjort massor av såna här tröjor till kära dottern, för de används så flitigt att de slits ut!

Inga kommentarer: