söndag, januari 17, 2016

Standing Stones - Outlander MKAL



Det är inte så ofta jag stickar mysteriestickningar och fram för allt inte när mysteriestickningen kommer ut. Oftast väntar jag ett tag för att se om jag gillar utseendet. Den här mysteriestickningen fångade mitt intresse innan man kunde se riktigt hur den skulle bli. Börja med alla flätorna var så fin och ovanlig!!


En sån här formgivning med vackra strukturer kräver ett garn som visar strukturer bra. Oftast brukar runda garner göra just det! I en av mina garnklubbar, 400-meters klubben, var detta härliga garn med - MSjak som består av merino, silke och jak. Det är både mjukt, runt och härligt att sticka med.




3 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefin! Jag har också gjort den men i ett mer melerat garn. Mönstret syns ju bättre i ett enfärgat garn.

Susanne.ekeklint@comjem.se sa...

Hej Eva
Den här sjalen är verkligen underbar. Skulle du kunna sälja mönstret till mig?

Eva i Stäket sa...

Mönstret finns att köpa på Ravelry.