söndag, september 28, 2008

Det snurrar i huvudet....

... av idéer som vill göras!
Det är väl det som är meningen med den kurs jag var på i lördags!!!!! :)

Det är alltid så roligt att träffa andra som gillar garntekniker. Efter en del administrativt fick vi titta på böcker, bildspel med inspirerande bilder samt stickade/virkade smycken m.m. som våra lärare gjort. Även om jag hade sett en hel del av det tidigare på Slöjdbiennalen blev jag helt klart inspirerad! Vi hade också en liten workshop med tema "Smycken".
Jag utgick ifrån mitt halssmycke från Trondheim och stickade I-snoddar som jag sammanfogade till den här broschen eller ringen. Användningen kan varieras!
Jag krokade också ett armband och slingrade lite garn på det.

De 5 timmarna på tåget hem gav mig tid att reflektera över vad man skulle kunna göra utifrån de uppgifter vi fick på kursen, så nu börjar en del av de kommande arbetena ta form.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Jag gillar att det surrar i ditt huvud! Hoppas att du hittar bra och roliga, vackra etc. utmaningar till egen utveckling inom garnområdet.

Stickorren sa...

Jag har tittat på den stickade ringen flera gånger och tycker att den är fin och en sån rolig/bra kontruktion.