torsdag, juli 26, 2007

MS3 del 4

Nu är jag klar med del 4 av MS3. Denna del var ju dubbelt så lång som de tidigare och vi har ju också två veckor på oss att sticka den. Bilden visar endast en del av stolan, för nu är den 105 cm lång oblockad.

Ärligt talat var den här delen ganska tråkig att sticka. Mönstret var lite tråkigt och det var endast några pärlor längs kanten. Jag hoppas att fortsättningen är roligare.

I går var jag på Stitch´n Bitch och givetvis var kameran hemma. :( Jag ägnade en del av kvällen med att sticka på Three-cornered shawl with clover pattern och resten av kvällen med att frogga några låååååånga varv på samma sjal. Till slut bytte jag till lite Icarus-stickning. Trots att det inte gick framåt så mycket på stickningarna var det trevligt!!

Nu har jag kommit på varför det blivit fel på Three-cornered shawl. Diagram C har ett oförklarligt avbrott före de två sista varven och det har jag tolkat som att diagrammet var slut och jag började om på varv 3 som man skulle. Nu har jag kommit rätt igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vad fin den ser ut att bli.

Jag är knappt färdig med del 3, och min är lång redan... Får väl blocka den mer på bredden än längden.

Jag funderar på att uppta Flower Basket i silket (från dig). Tror du att det skulle funka att sticka den på stickor 2.5 mm istället för 3? Blir det överhuvudtaget någon skillnad på 0.5 mm?

Eva i Stäket sa...

Jag tror att det blir ännu bättre med 2,5 på din Flower Basket, för det blir ju tydligare skillnad mellan omslag och maskor. Lite livlinor underlättar nog också. Jag hoppas det ska fungera bättre den här gången!

Marias garnhändelser sa...

mmmm, ångrar NÄSTAN att jag beslutat att göra den långa versionen, hoppas på rolige stickning i nästa ledtråd...så länge ransonerar jag stickandet;-)

Anonym sa...

Kan bara hålla med, den här delen var inte så rolig att sticka som de andra har varit, hoppas att det blir bättre nästa vecka.
Ha en go helg Eva i halmstad