fredag, augusti 31, 2007

Äntligen hinner jag blogga lite!!

Det har varit några hektiska veckor med skolstart och 10-årsjubileum, men nu börjar det lugna ner sig lite. Dessutom har jag en rolig hemlis på gång! Det är inte helt klart, så jag berättar mer när jag vet säkert på tisdag.
Jag har bara hunnit sticka några varv här och där, så det känns som om ingen stickning växer. Men när jag fotograferar och jämför så har det faktiskt hänt lite i alla fall.
Icarus går saaaakta framåt...... Den är bra att ta till när man åker bredvid KM i bilen eller har några minuter över på en rast på jobbet.

Three cornered shawl har faktiskt vuxit en hel del. Man ser det tydligt eftersom man byter ytmönster lite då och då. Den är riktigt rolig att sticka nu. Jag sätter dit massor av pärlor och varven är inte alls så gigantiskt långa nu, så man kan faktiskt säga till familjen att "man ska bara sticka ut varvet" utan att de ska behöva vänta en timme på att man ska bli klar. :) Min MS3 har blivit liggande. Jag har bara en liten del av den sista etappen kvar, men jag är inte 100% nöjd med hur designen blev till slut. Jag återkommer om det när min MS3 är klar.

Inga kommentarer: