fredag, november 09, 2007

Bakstycket är klart

på Minimalist Cardigan och det blir helt underbart!! Eftersom den är stickad i en förlängd moss-stickning ligger delen helt platt. Här behövs ingen blockning!!
Ena ärmen är också på G. Jag gör den längre eftersom 3/4-lång ärm inte är min grej, så jag räknar om lite vid mudden, men det är ju inget problem.
Det ska bli spännande att se hur mycket garn som går åt till koftan. Det var en väldigt vanlig fråga på Syfestivalen och jag vet ju inte ännu.....

Det var förresten väldigt roligt att träffa så många stickare och bloggare under Syfestivalen. Tyvärr hinner man ju inte prata speciellt länge med någon, men det är ändå roligt att få se er i allafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den ser underbart härlig ut!!! Jag känner hur den känns redan du eftersom jag provkänt lite. Det skall bli spännande att se hur den blir färdig. Ha det nu bra!