söndag, februari 10, 2008

Spindolyn och Angora


Jag har fått hem en underbar slända, "Spindolyn". Jag hittade den här sidan och blev helt fascinerad av filmen. Detta är alltså inte en hängande slända, utan jag kan nu spinna sittande i soffan framför TVn! Sländan snurrar inte så väldigt länge, men å andra sidan påfrestas inte mina axlar av att stå och hålla upp sländan. Bra service var det också från "Knitting anyway".
Apropå fibrer så har jag gjort det test som florerar på många bloggar. Jag blev.....



Jag har, efter lite samråd med några stickkompisar, fortsatt att sticka spetsbården bredare på hap-sjalen. Spetskanten får alltså vänta lite. Man är ju alltid så ivrig att bli klar med en sjal när man närmar sig slutet. De här sista låååånga varven tar en evighet känns det som, men det är bara att sticka på. Jag hade hoppats på att ha mönstret klart till Syfestivalen, men så blir det nog inte nu. :(

1 kommentar:

Tina sa...

Visst är spindolyn trevlig! Jag har precis fått in ett antal till butiken, och jag håller på och lattjar med dem innan jag ska lägga ut dem. Funderar på att ha en i bilen, för när jag är passagerare.