fredag, februari 01, 2008

Spinnfeber och bylte


Jag har fått sådan superlust att spinna. Jag kom över svart alpackaull (den blev allt annat än svart när jag fotade!) och vit merinoull med små färginslag billigt på Ebay, så nu kunde jag inte motstå längre.
Merinon har jag börjat spinna av med min nya supervackra slända och det gick galant.

Annars stickar jag en hel del på min tröja i kashmirbomull. Framstycket är klart, men inte fotat. Det kommer så småningom.

Hapsjalen har vuxit. Den ser mest ut som ett bylte, så jag använde alla mina extra kablar till Denisestickorna och försökte spänna ut den lite.

Den verkar bli lagom stor, så nu återstår "endast" spetskanten. Den stickas på tvären och det brukar ta en evig tid att sticka en sådan kant runt en trekantig sjal och jag ska göra runt en dubbelt så stor sjal. Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar. Först måste jag bara kolla att den kant jag gjort fungerar bra och blir som jag har tänkt det.

Inga kommentarer: