fredag, mars 07, 2008

Det hundrade inlägget!!!

Nu är jag tillbaka efter en tid med endast Syfestivalen i huvudet! Det är verkligen roligt att träffa så många av er bloggläsare och kunder på Syfestivalen, men visst tar det på krafterna!

Jag har lyckats ragga upp en fotograf. (KM var lättraggad! ) Så här är en bild på tröjan i kashmirbomull. Den är jättehärlig att ha på sig. Det är helt klart övervägande en bomullskänsla i tröjan, men den är varmare och det passar mig som är så frusen av mig!
Jag har också fått hem en ny bok, Bonniers Stora Bok om Stickning. Jag har inte den gamla versionen av denna bok, men den nya är definitivt en trevlig bekantskap. Den är mycket omfattande och grundläggande, men det finns guldkorn även för oss som stickat ett tag och läst massor av stickböcker. Bl.a. finns det 14 uppläggningar och 13 avmaskningar samlat i boken. Några av dem har jag inte testat än. Det finns ca. 40 sidor med olika ytmönster och det gillar jag! Ytmönster man kan man aldrig få för många av, eller??
Jag blev extra glad när jag såg senaste Interweave Knits. I den hade de recenserat fyra japanska stickböcker och de finns alla i min webshop! I dem finns det massor av ytmönster!!!! Dessutom fanns det ju en hel del läckra plagg att sticka i det numret, men dem återkommer jag till.Jag köpte faktiskt INGET garn på Syfestivalen ( jag har ju en hel del!), men jag köpte en stickväska. Jag hade dreglat över denna väska ett tag och letat på nätet. Jag var nära att köpa en på Ebay precis före Syfestivalen, men tvekade. Det var nog meningen, för vad fick jag se i en monter med scrapbooking om inte "min" väska!! Jag köpte den på stört!!! Förutom att jag tycker den är snygg har den MASSOR av fack för allehanda olika småpryttlar. Dessutom kan man göra den personlig genom att sätta små fotografier på utsidan. Där kommer mina två små fyrbenta håriga "barn" att få sitta!! De kan inte protestera!! Jag är inte lika säker på att mina "vanliga" barn vill sitta där!

4 kommentarer:

Trollmamman sa...

Vilken söt tröja! Enkel och mycket söt! Finns det mönster?

Eva i Stäket sa...

Mönstret finns hos Garnstudio, katalog 91 mönster 7. Jag har gjort om det lite.Jag gjorde ingen dragsko med garnbollar!

Anonym sa...

Väskan verkar ju superpraktisk! Har letat efter en bra stickväska och denna verkar ju inte alls tokig.
Fin tröja du stickat också, ser söt och vårig ut.

Emmas dagar sa...

Snygg tröja!