onsdag, maj 28, 2008

Fotbollsstickning och fler nya projekt


Jag har gått med i "Vi som stickar under fotbolls EM 2008" och min tanke var att sticka på mina olika UFO´n.
Jag tror jag lider av ett mycket stort uppdämt stickbehov, för nu börjar jag på nya stickningar i rekordfart! Jag måste ju ha lite olika stickningar att välja på beroende på hur spännande matcherna är.
I går började jag på den här koftan i Poppari som jag köpt när jag var och hälsade på här.
Poppari är väldigt mjukt och härligt att sticka i. Det har en glatt men också lite knarrig känsla.
Det där knarriga hade jag lite svårt för i början, men jag tror att jag har börjat sticka lite, lite lösare för att minska knarrigheten. Jag tillhör dem som mår riktigt illa av frigolit-gnissel och jag har också svårt att äta haricot verts för att de gnisslar mellan tänderna. Därför var det lite synd att garnet knarrade. Men, som den inbitna stickare man är, hittar man på lösningar som kringgår problemet!
Det gäller att ha ganska trubbiga stickor när man stickar med Poppari, för det delar sig väldigt lätt. Addi Lace är med andra ord inte att tänka på. Jag stickar med rundstickor i rosenträ nr. 4,5 som var ganska trubbiga. Men jag får ändå sticka med försiktighet.
Till de mest spännande matcherna har jag två projekt som ligger i startgroparna.
Sockklubbens ena sockor för juni och en rätstickad kofta från Garnstudio. Sockorna kommer jag att sticka i Step Duett och koftan i Regia Silke. Mer om dessa projekt senare när de är påbörjade.

Inga kommentarer: