lördag, augusti 09, 2008

Träningsvärk!

Jag har gjort mitt bästa under veckan för att hålla träningsvärken vid liv! Efter vårt Grottäventyr i tisdags var jag ganska ledbruten och hade rejält ont i överarmar och lår av träningsvärk. Lite skrapmärken och blåmärken på underarmarna fanns det också. (Fast trots detta var grottäventyret värt det!!!!!) Fram emot fredagen var träningsvärken faktiskt i princip borta, så då var det dags att röra på sig på ett sätt som kroppen inte var van vid igen!
I dag hade jag och dottern bokat in en turridning i 1,5 timme på fjordhästar hos Knuts Fjordhästar. Dottern är en van ryttare, men det är definitivt INTE jag!! Jag har inte suttit på en häst på två år och innan dess var det säkert nästan 30 år sedan. Jag brukar inte ha helt lätt att få till lättridningen i trav och jag har aldrig galopperat förut. Men jag har varit med dottern i stallet i många år och därmed "ridit teoretiskt", så jag vet lite om hur man ska bära sig åt i allafall.

Jag klarade faktiskt av lättridningen till slut efter att ha skumpat och studsat dubbelt ett tag. Dessutom har jag galopperat massor och det var JÄTTEHÄRLIGT!!!! Gissa om jag har träningsvärk i benen och ont i rumpan nu. ;) Trots ont i kroppen var även detta värt det. Det finns ju Zon eller dyl. som lindrar värken! Men jag undrar ändå hur mycket jag kommer att kunna gå runt i Visby i morgon.
Vi har gått runt MYCKET i Visby under veckan och en av mina favoritgator är Trappgatan som ligger uppe på klinten. Trots att det är många turister i Visby är det väldigt lugnt där. Tänk er att bo i ett sådant här hus.....
...och ha en sådan här utsikt! För att ha råd med detta måste jag nog vinna minst 5 miljoner! Men drömma kan man ju.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga dagar!

det är jätteroligt att läsa om dina äventyr:)