onsdag, september 17, 2008

Lägesrapport på stickfronten

Jag har jobbat mycket med mina hemliga projekt under en ganska lång tid och nu är ju ett av dem på gång att börja släppas. Det är roligt att så många verkar vilja vara med och sticka Festival!
De andra hemliga stickningarna kommer att visas fr.o.m. den 18/10 i en garnaffär i Stockholm. Mer info kommer senare!!


Min FLS har vuxit och den ser så här långt ut att bli bra. Jag har, som så många andra, inte lagt upp 6 nya maskor under ärmarna. Den vidd som blir räcker ändå!!
Jag valde att fortsätta sticka rätstickning hela tiden, så även spetsmönstret blir rätstickat. Jag tyckte det stämde bättre med det rätstickade partiet högst upp.

Min majskofta har nu två färdiga ärmar och om jag ligger i lite blir den nog färdigmonterad i kväll, så därför får ni vänta lite på en bild.

Inga kommentarer: