torsdag, oktober 30, 2008

Tack!

Först vill jag tacka för alla trevliga kommentarer här i bloggen och via mail ang. Mysteriestickningen Festival! Det är så roligt att många av er har uppskattat den och kanske dessutom lärt sig något nytt, framför allt på del 5.
Ni missar väl inte att titta i galleriet med Festivalsjalar. Om ni vill att er egen färdiga Festival ska vara med i galleriet kan ni maila bilden till mig på eva(at)staketshantverk.com.

Jag vill också tacka er som kommenterat majskoftans knappar. Jag kommer att välja de hologramartade knapparna. Det var dem jag gillade mest, men ibland blir man ju lite velig av sig.
Den här veckan har jag novemberlov från skolan, men definitivt INTE från företaget. Det pågår febrila förberedelser inför Syfestivalen. Nya varor kommer hem så att lagren ska vara välfyllda!
I går fick jag hem kroknålar med krok i båda ändar. I somras på sticksymposiet fick jag lära mig hur man krokar runt med två garner med en sådan. Gissa om jag är sugen på att prova!! Det kommer antagligen att bli något till kursen i Göteborg under temat "Huvudsaken".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kroka runt!!! Det låter helt underbart spännande. Det får du visa någon gång.

Kristina sa...

Det där med att kroka runt är jag mycket intresseras av. Jag har förstått att männens mössor i de nordafrikanska länderna varit "rundkrokade", men jag har aldrig sett någon förklaring till hur det går till.