onsdag, oktober 29, 2008

Kursen i Göteborg

Jag kanske ska visa vad det blev av alla mina krokade provlappar i den första uppgiften på kursen.Det blev en filt med 30 st olika strukturer. Filten är alldeles lagom att lägga över knäna när man kurar ihop sig och stickar i soffhörnet. Mycket användbart med andra ord!!En annan uppgift vi har är att skriva en beskrivning. Jag håller ju på och krokar en sjal, så den kommer jag att skriva en beskrivning till. Vi ska också referera en engelskspråkig stickbok och det har jag ju ett antal! Det var mycket svårt att välja en, men det blev till slut "Knitting circles around socks" av Antje Gillingham. Boken beskriver ett sätt att sticka två sockor samtidigt på två olika rundstickor som jag inte provat på förut. Det låter ju perfekt för en sån som jag, som lider svårt av SSS.Man skulle enl. boken använda en 40 cm och en 60 cm rundsticka och det gjorde jag lydigt i början, men nu har jag övergått till att använda 2 st. 40 cm rundstickor i stället och det är mycket lättare tycker jag. Jag stickar spetsstickade sockor (naturligtvis) och de ser ut att bli riktigt fina.

Vi har några fler uppgifter på kursen också, men de är endast på planerings- och provlappsstadiet ännu, så de återkommer jag till.

4 kommentarer:

Sanna T Sköld sa...

Spänndne saker!! Hoppas kunna få tadel av en del när vi träffas någon gång här framöver.

Stickorren sa...

Din filt är mycket vacker! Det är snyggt med de röda kanterna på lapparna.

fale artut sa...

Oj vad jag tycker om din filt! Jättevacker!

ewa-christine sa...

hej där, och så trevligt att läsa din blogg. Så aktiv du är och vilken fin monter du skapade! Grattis