söndag, december 28, 2008

Vinterväder och mys

Julen av avlöpt lugnt och det har funnits tid till gaffelvirkning, för det är ju den som det är prioritet 1 på just nu!
Tröjan är nästan klar!! Den ligger och torkar just nu, så foton kommer inom kort.
Ute är det ca. 1/2 mm snö, dvs. det är lite, lite vitt. Klart och kallt väder gör att det går finfint att göra islyktor. Solnedgångarna är vidunderligt vackra!!
Själv går jag gärna på hundpromenader och däremellan sitter jag i mitt soffhörn och gaffelvirkar eller stickar med en hund eller två som snusar lugnt intill. MYSIGT!!

Lite har jag jobbat också. På juldagen fick jag en stor leverans med garn. Det var 16 lådor fullproppade med härliga garner.
Merinosilke, kamel och kashmiralpacka.
De kommer in i webshoppen så småningom, men det blir i den nya webshoppen jag håller på och jobbar med.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vad bra att du påminde om islyktor. Här i Göteborg är det -6 grader idag, så det går här också.

Anonym sa...

Vad fin islykta!

Åh, vad nya garnet ser härligt ut. Jag funderar om jag ska sticka en spetsstickad kofta av jakgarnet (från din butik) som jag fick i julklapp?

Gott nytt år.