torsdag, mars 04, 2010

Överklagat

Tack för alla kommentarer!
I går postade jag överklagan och dessutom har jag naturligtvis sökt lite på nätet om p-böter. Jag visste inte att parkeringsbolag för det mesta bevakar parkeringar gratis åt fastighetsägare. Det enda parkeringsbolagen tjänar är det de kan få in genom p-böter. Det händer visst t.o.m. att parkeringsbolag betalar för att få bevaka! Inte undra på att de är övernitiska och använder fula metoder. Här finns en intressant artikel och här finns en matnyttig hemsida.
Jag har också lärt mig att man INTE ska betala p-böter omgående. Parkeringsbolagen är enl. lag tvungna att skicka ut en påminnelse till fordonsägaren. Eftersom de sätter p-boten på utsidan av vindrutan kan de ju inte vara säkra på att man ens har sett den. Det är alltså inte förrän påminnelsen har kommit och man fått en ny förfallodag som man behöver bekymra sig om att betala.
Fortsättning följer.....

Inga kommentarer: