onsdag, mars 17, 2010

Trägen vinner!!! :)

I dag fick jag ett brev från parkeringsbolaget att mina parkeringsböter var avskrivna.
Jag ringde dem den 2/3 när jag precis hade fått mina parkeringsböter och då sa man att jag skulle få bekräftelse på att ärendet var avslutat med vändande post om allt stämde. Visst, postgången i Stor-Stockholm är långsam, men inte SÅ långsam! Jag undrar om de använder postkurirer till fots eller hur deras postgång sker?  Det är 15 dagar sedan jag ringde och 14 dagar sedan jag postade mitt första överklagande och jag har dessutom skickat ytterligare ett brev och påminnt dem för en vecka sedan. Själva ville de ha betalt inom 8 dagar och det finns alltså inte en chans i världen att hinna få ett svar från dem inom denna tid. Det är alltså väldigt viktigt att ha is i magen och vänta ut dem eftersom de enl. lag är skyldiga att skicka ut en påminnelse på parkeringsboten till bilägaren innan de sedan kan sätta igång någon indrivningsprocess. BETALA ALLTSÅ ALDRIG OMEDELBART!!

Nu är detta avklarat och jag har lärt mig följande:
*Om parkeringsautomaten inte fungerar - åk därifrån om du inte har lust att syssla med en massa tidsödande brevskrivande till långsamma parkeringsbolag. Felanmäla kan någon annan göra! Man bör INTE ge parkeringsbolagen den servicen gratis tycker jag!!
*Om du får p-böter som är felaktiga ska du ihärdigt överklaga och inte betala förrän ev. när du fått påminnelsen.

4 kommentarer:

Nina sa...

Bra jobbat!!!!

Anonym sa...

Skam den som ger sig!!! :)

Unknown sa...

Bra kämpat minsann!

Mari G sa...

Bravo :-)
Rätt ska vara rätt!!! Hoppas bara på det också för mig snart, börja bli trött på det hela.

Tack för tipset och länken till den där stickade hundtröjan. DET ska definitivt kollas in mera :-)).

Mari G