onsdag, mars 17, 2010

Varmare hund

I fredags blev min lilla Ruffs jaktröja färdig. Det är en 10-årspresent lite i förskott.

Posera är väl inte direkt hans favoritsysselsättning!
Jag har stickat tröjan på frihand och började vid halsen med resår 2rm, 2 am. Det var täta provningar i början, vilket INTE var populärt. Men jag tror han är nöjd nu, för han sticker gärna in huvudet i tröjan när den ska tas på på morgonen.

Nu tycker Rocky att det får räcka med uppmärksamhet för Ruff, så för att det ska bli lite rättvist kommer här en bild på min lilla spanjor. Det är kära dottern som har roat sig med kamera och hund. Jag hittar ofta bilder på djur eller blommor i kameran.


4 kommentarer:

Mari G sa...

Hej

Men va fin den blev, sitter ju perfekt :-)). Hmm Fast min Luppe skulle behöva med nån typ av knäppning på ryggen, gillar inte längre att stoppa och dra igenom benen(är gammal och kansk elite stel 14 år) :-(.

Tips??

mari G

Anonym sa...

Så himla stilig han blev. En sån liten en behöver nog en tröja. Jag undrar vad min 35-kilos labrador skulle säga om en tröja? /Britt (med butiken)

Diana61 sa...

Hejsan Eva,
Finns det möjligt en beskrivning på hur du stickade denna tröja till hunden, för jag har två whippets varav den ena är väldans frusen av sig.

MVh.
/Diana

Eva i Stäket sa...

Tyvärr Diana, jag stickade på fri hand så det finns ingen beskrivning. Men på www.garnstudio.com finns det flera mönster till hundtröjor, så det kanske finns någon som kan passa för din frusna hund.