tisdag, april 13, 2010

Och nu blir det reklam!!!

Jag har ägnat en del tid åt att lägga in några av mina egna mönster på Ravelry. Ni hittar mig där som "evaistaket". Nu kan man alltså handla mönster via nedladdning från min mönsterbutik. (Ravelrylänk). Ännu så länge är det endast svenska mönster, men det kommer översättningar så småningom, för det har frågats MYCKET om det från andra medlemmar på Ravelry! :)
Men bäst av allt är att det finns 4 gratismönster där som du alltså kan lägga in i ditt Ravelrybibliotek. Man kan även ladda ner gratismönstren enklare än förut från webshoppen. De "köpemönster" som finns på Ravelry kan numera ALLA köpa i min webshop via Ravelry och Paypal utan att vara medlemmar i Ravelry. Gå in på Mönster och sedan Maria, Sara eller Fjäderlätt tröja.



I dag har jag äntligen fått hem de korta dubbla kroknålarna som jag väntat på ganska länge.  Kroknålen är 15 cm och passar utmärkt om du ska kroka mindre saker runt eller om du tycker att de andra kroknålarna är för långa när du krokar på bussen eller tåget. Visst är det konstigt att en del blir sura när man petar på dem med en kroknål?!  ;)
Kroknålarna är av bambu och görs i storlekarna 4 , 5 ,  5,5 och 6 och alla finns i webshoppen.

Jag har också fått hem en alldeles äkta amigurumibok. Den är japansk och beskriver hur man gör en massa olika små söta virkade figurer. Som det brukar vara i de japanska böckerna är det massor av bilder och diagram som visar hur man gör, så japanska-kunskaper är INTE nödvändiga!!

1 kommentar:

Sunna sa...

vilka spännande nyheter, boken är jag riktigt nyfiken på