onsdag, augusti 04, 2010

Semester och stickning

Nu börjar semestern dra sig mot sitt slut. Om jag tittar tillbaka så har det faktiskt blivit en del stickat och gaffelvirkat den senaste månaden, trots att det har varit väldigt varmt också.

Jag har gjort klart en till sjal i Gaffelvirkning.

Här får ni bara en liten tjuvtitt, för den ska vara med på en utställning senare i höst.

Jag har gjort klart min andra Viktoria. Det är en sjal som jag har gjort mönstret till och jag stickade upp den i det garn som jag numera rekommenderar till den - Handfärgad Tunn merinosilke.

Här ligger den och sträcker ut sig. Bättre bild kommer senare.

Jag har också stickat en del på Oriel Lace Blouse,  i Handfärgat Bourettesilke, som legat och vilat i nästan två år.
Men nu är det nästan bara ärmarna kvar. Kanske den blir klar till nästa sommar?

När jag var i Turkiet förra veckan och njöt av ...

..sol, bad och värme...

...god mat...

... och vacker natur...


... och antika sevärdheter...

...stickade jag på ett av de mönster som det var förslag på i Juli-utskicket av Exklusiva spetsgarns-klubben -

Spring Thaw Shawl (Ravelrylänk). Jag stickar den i Handfärgad Babyalpackasilke och sätter även dit glänsande pärlor.

Nu håller jag på och förbereder mig inför stickstämman som börjar i morgon. Det ska bli så kul!!

1 kommentar:

trikada sa...

Tre interesa blogo kaj ege belaj trikajxojn!