I dag läste jag om Posten och artikeln bekräftar verkligen mina erfarenheter.
Numera tar Posten ännu längre tid på sig än tidigare för att leverera brev, oavsett om man betalar för A-post eller inte. Sämst är det fortfarande runt Stockholm, Göteborg och Malmö. Det var det redan på 60-talet när min pappa arbetade på Posten och bättre har det INTE blivit på senare tid.
Mitt närmaste Företagscenter fick sämre och sämre öppettider, så naturligtvis började jag gå till ICA i stället med mina postärenden. Sedan säger Posten att de måste lägga ner en massa Företagscenter p.g.a. svikande kundunderlag. Är det konstigt att man går någon annanstans?
Det är märkligt hur ett företag kan arbeta så effektivt på att avveckla sig själv! De öppnar verkligen för konkurrenterna. Det är inte så svårt att erbjuda bättre service!
Några saker är faktiskt bra med Posten! ( Man kan ju inte bara gnälla!)
*Man kan beställa frimärken på nätet och få dem hem i brevlådan. Det hoppas jag de forsätter med så länge de finns kvar!
* De flesta försändelser kommer faktiskt fram, även om det tar tid ibland.
3 kommentarer:
Jag håller med dig, service verkar vara ett ord som är helt ute, i varjefall på posten.
För 10 år kom posten vid 11-12 tiden, efter några år senarelades det 1-2 tiden och efter den senaste omorganisationen kommer den inte för än vid 3-4 tiden.
Nästa steg är väl att den kommer varannan dag.
Och är det inte konstigt att företagsledare alltid tror att det skall bli bättre med mindre personal, har det någonsinn fungerat??????
Webbutiker med "hårda" saker och posten går definitivt inte ihop heller. Deras s k vagnvältare slår sönder var och varannan paket och reklamationerna var många innan jag bytte till Schenker. Och ersättning var inte att tänka på. Sen ska vi inte tala om priserna!!! Dubbelt upp mot andra fraktbolag.
Då är det inte bara jag som har problem med posten!Skönt att vara i gott sällskap.
Skicka en kommentar