måndag, juni 20, 2011

Dränkt kanin och Garn och Te

Man kan tycka att ett djur borde bli klokare ju äldre det blir. Det stämmer på hundar, men jag tror inte det stämmer på kaniner. Vår gamle herr Tiger, som fyller 10 år vid midsommar, var inte smart nog att söka skydd när det plötsligt började vräka ner regn i dag. KM var ute med paraply och försökte övertala Tiger om att det skulle vara bättre att gå in än att sitta under ett plommonträd, men Tiger höll INTE med! Så när det hade slutat regna såg Tiger ut som en dränkt råtta!! ;)


Då hade han inget emot att bli insvept i en frottehandduk.


Han satt länge och gosade i handduken medan jag torkade honom. Här har jag vikt ner handduken lite så man kan se hur mysigt han satt!
Lite efter att jag hade släppt ut honom igen kom det en ny skur och då hoppade han in i sitt hus, så han kanske lärde sig något i dag i allafall!!

Här om dagen skickade jag i väg mitt paket med Garn och Te 7 till Danmark och idag kom mitt paket.


Tack snälla Madeleine för allt det fina!!

2 kommentarer:

Vilma sa...

Hej Eva

100000 tak for det smukke garn og den dejlige Te og chokolade :-))

Tænker på om garnet vil være godt til et sjal..jeg tror det. Endnu engang , 1000 tak. / Nina

Madeleine sa...

Hoppas att det passade bra! :) Har stickat stor spetssjal i det garnet - blev väldigt härlig!