onsdag, februari 04, 2009

Maskinstickningsträff

Söndagen gick i maskinstickningens tecken. Vi var några i Kullerbyttan som hade bjudit in maskinstickare till en dag med workshop och inspiration. Det kom totalt 12 stickare från Sandviken i norr till Tranås i söder. Maskinstickare är ofta ett ganska ensamt släkte, så det var mycket roligt att träffas och delge varandra erfarenheter och tips.
Vi provade på olika sticktekniker, hjälpte de mer ovana att komma igång med den grundläggande maskinstickningen, provade hur man löste olika formgivningsproblem i Design-A-Knit m.m.Efter en sådan här inspirationsdag borde det alltid finnas minst en hel vecka utan något annat att göra än att sitta vid stickmaskinen!

Jag vill också kort kommentera mitt förra inlägg. Det visade sig att jag inte är ensam om mina åsikter om vissa internetbokhandlares långa leveranstider. Det är naturligtvis tråkigt att vi är många som är missnöjda, men samtidigt visar det att det inte bara var med mig de jävlades! ;)

Jag hoppas verkligen att någon på Adlibris, Bokus eller någon av de andra har läst om vårt missnöje och att det blir än förbättring. För att överleva bör de ta till sig av kritiken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen en härlig dag. Jag kommer gärna igen.

Kram
Sanna

Sunna sa...

men va roligt