fredag, juli 31, 2009

Krokningböcker

Jag har fått hem en massa intressanta krokningsböcker.
Störst och bäst är "Encyclopedia of Tunisian Crochet". Den är verkligen mycket omfattande och bra. Lite tråkig till utseendet, men innehållet är riktigt bra!
Jag köpte också flera häften av samma författare. Det är alltid roligt att få nya idéer.
Problemet med att få nya idéer är bara tidbristen! ;) Det blir så många idéer som man vill prova och samtidigt har jag ju massor av UFO´n.
Med till Gotland ska iallafall några UFO´n få följa med. Det gäller bara att välja noggrannt. Sedan är det ju en del annat som ska med också.......
Ev. inbrottstjuvar som har spanat in att vi ska åka kan tänka om. Huset kommer INTE att vara tomt. Det bevakas av Varulvskaninen med familj samt deras skötare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är krokningsböckerna kanon.

Det är som du skriver, hur många idéer och lite tid.

Ha det så kul på Gotland.

Lotta

Humlan sa...

Jag har inte vågat titta i några krokningsböcker, har alldeles för mycket idéer och för mycket på gång...

Hoppas att ni får det bra på Gotland! Ni är ju jättefina i era kläder!

Sunna sa...

Åhh tack snälla för förslaget, jag gick en grundkurs i krokning och fastnade rejält men har svårt att hitta bra material nu och inte verkar det bli någon fortsättningskurs heller tyvärr. denna bok ska jag kolla upp

Ullfull sa...

Ni blir jättefina till Medeltidsveckan här på ön!! Há det så bra!

Tina sa...

Vad roligt med nya böcker och mer inspiration! Kommer du ha några krokningskursr framöver? Jag har provat på en gång, och det var roligt, men behöver nog en hjälpande spark därbak igen känner jag....